אז השתחררת מהצבא, הספקת לעשות כמה דברים, לראות כמה מקומות, אולי ללמוד… או לעבוד… או גם וגם
אבל יש איזה משהו שלא מפסיק להציק… בלילה מחשבות עולות, אולי סיוטים, קשה להתעורר בבוקר
אולי גם איזה תחושת חוסר סבלנות ועצבנות כלפי העולם
יש תחושה שמשהו לא לגמרי בסדר
שמעת על הלם קרב, על תגובת קרב או אולי… פוסט טראומה… אבל מה עושים עם זה?

אל תתמודד עם זה לבד. אנחנו בנט”ל כאן בשבילך

מידע כללי

במהלך השירות הצבאי ולאחר מכן במילואים יתכן ונחשפת לאירועים ומראות קשים
חשוב לנו שתדע שאצל רבים מהלוחמים החזרה לשגרה, מלווה בתחושות וחוויות לא קלות, בהבזקי מחשבות, זיכרונות מטרידים ולעתים בתלונות שונות הקשורות במצב הגוף ומצב הרוח. התגובות הללו נחשבות כתגובות נורמליות למצב לא נורמלי.
רוב התגובות נעלמות תוך זמן קצר והחזרה לשגרה מתרחשת בצורה טבעית וחלקה.

יחד עם זאת, במידה והקושי נמשך מעל חודש מסיום הפעילות המבצעית אנו ממליצים לפנות לקו הסיוע של נט”ל לבירור ראשוני וקבלת תמיכה.

אל תתמודד עם זה לבד – התקשר לנט”ל 1-800-363-363
אם זה קשה לא חייבים לדבר… אפשר גם בצ’אט פה באתר

אז איך מתמודדים עם זה?

עדויות של לוחמים

סיפורו של אלי מהשייטת

שנים היתה לי הרגשה שאני בעצם גרמתי לפיצוץ הזה. אתה הולך עם זה לבד ואתה חי עם זה לבד… וההרגשות שלך הם לבד עם עצמך ואף אחד לא יכול להבין אותך… כשאתה מרגיש שאף אחד לא מבין אותך אתה מרגיש לבד בעולם… וזו הרגשה נוראית

סיפורו של רועי

נתקלנו במחבלים שתקפו אותנו מארבעה כיוונים שונים. אני "זכיתי" להיתקל פנים מול פנים בשני מחבלים ובמהלך הקרב נפגעתי מחמישה קליעים בגופי...במהלך הניסיונות לחלץ אותי ואת שאר הפצועים תחת אש, לוחמים רבים סיכנו את חייהם וגיבור בשם יער בן גיאת (ז"ל) אף מסר את חייו. מאז אנחנו עוברים כבר 11 שנים של אזכרות וימי זיכרון בהם אנחנו כואבים את הכאב והצער של לאבד את יער. לא אשקר אם אומר שעם השנים זה נהיה קשה אף יותר. החלל הזה שנוצר בלב, מעין ואקום בו הכל מוצף במחשבות, תחושות ופלאשבקים, תופס מקום קצת יותר גדול, במיוחד לאור העובדה שאנחנו מתבגרים, מתפתחים, לומדים, מקימים משפחות וממשיכים את החיים בעוד שיער נשאר אותו ילד בן 19 שהלך להגן על המדינה שהוא כל כך אהב.

סיפורו של גלעד

אני פותח באש וכל מה שתמיד התאמנתי עליו קורה עכשיו באמת, ואני עוקב אחרי הנפילה ומחסל עליו ארגז תחמושת ומאחוריו מגיע עוד מחבל ואני בכלל לא יודע בשלב הזה שהקצין והגשש מהצוות כבר קפצו והסתערו, וגם אני קופץ ומסתער וצועק לחבר שלי 'תרתק לי' ואני רץ ומוודא הריגה וכדורים עפים ושורקים ליד הרגליים שלי

קבוצות פעילות

קבוצות ריצה והליכה ייחודיות למתמודדים עם פוסט טראומה

העיסוק בספורט, ידוע והוכח כאמצעי יעיל בהעצמה לאנשים המתמודדים עם תופעות פיזיות כמו גם נפשיות, המקשות עליהם בחיי היום יום.
מתוך כך , התפתח הרעיון של קבוצות ריצה והליכה לאנשים שנפגעו באירועי טרור ומלחמה, באופן ישיר או עקיף ומתמודדים עם סימפטומים פוסט טראומטיים - משוחררי צה"ל, כולל אנשי מילואים, אנשי כוחות הביטחון , אנשים שחוו אירועי טרור
למידע נוסף ולהצטרפות

מרכז התיעוד

רבים מאיתנו חוו אירועים קשים במלחמות ישראל או בפיגועי טרור אנו מבקשים להזמינך לספר ולתעד את הסיפור האישי שלך. תהליך התיעוד של נט”ל יאפשר לך להעלות זיכרונות, ולשתף בתחושות שמלוות אותך מאז ועד היום, ולשזור אותם בסיפור חייך. התיעוד מאפשר לשמר את הזיכרון, לשתף משפחה, חברים וכל מי שיקר לליבך, ובכך להנחיל את המורשת שלך לדורות הבאים.

למידע נוסף על מרכז התיעוד


ליצירת קשר: יהודית דור, מנהלת מרכז התיעוד   /  0732-363-363  /  פקס: 03-6950579  /  info@natal.org.il

אל תתן לטראומה לקחת ממך את מי שאתה

אנחנו ממתינים לשיחה שלך בקו הסיוע שלנו: 1-800-363-363