קו הסיוע  מציע מסלולי התנדבות הכוללים: סיוע נפשי טלפוני, סיוע בצ'אט או ביקורי בית.

החלו מיונים לקורס הקרוב שיפתח ב3.3.2019!

 

על נט"ל וקו הסיוע

קו הסיוע של נט"ל מציע התערבות ותמיכה רגשית לאנשים שנפגעו על רקע לאומי: פעולות איבה, צבא ומלחמה וכן לאנשים שהושפעו נפשית מהמצב הביטחוני במדינה.
הקו מציע את עזרתו הן לנפגעים עצמם והן למעגלים רחבים יותר של בני משפחה וחברים, אשר חלקם אינו מוכר על ידי הממסד ולכן גם אינו זכאי לעזרה ממוסדות המדינה.
הקו מחויב לחיסיון הפונים, מקפיד על שמירת פרטיותם ואף מאפשר פניות בעילום שם.
הקו נותן מענה לכל פניה, בין אם היא חד פעמית, ובין אם יש רצון וצורך בקשר תמיכתי מתמשך.

התערבות ותמיכה טלפונית או בצ'אט

כחלק מהמגוון הטיפולי אותו אנו מציעים לפונים אלינו יש גם מענה בטלפון ומענה באמצעות צ'אט הנמצא באתר נט"ל.
השיחות שמקיימים המתנדבים בקו הסיוע מול הפונים, בחלקן מדובר בשיחה חד פעמית ועזרה ראשונה, בחלקן מדובר על קשר מתמשך, יש שיחות שהן חלק מהתהליך של העברת הפונה לטיפול קליני ועוד.
בכל השיחות על המתנדב להיות בעל יכולת הקשבה והכלה, סבלנות וסובלנות, נטול שיפוטיות וכמובן שנדרשת מחוייבות עמוקה ואחריות רבה. במענה לשיחות בצ'אט נדרשת גם יכולת כתיבה בעברית רהוטה, יכולת לעבודה עצמאית, מהירות מחשבה וכתיבה, והכרות טובה עם המדיה.

היקף ההתנדבות

ההתנדבות בקו כוללת משמרת אחת בת 4 שעות, פעם בשבוע במועד קבוע.
נכונות לגמישות ולהחלפות בעת הצורך (מישהו חולה או בחופש וכו').
בנוסף– שעת הדרכה (לפני המשמרת או לאחריה) פעם בשבועיים ע"י מדריכה מקצועית.

*נדרשת יכולת שימוש במחשב

פרויקט ביקורי בית

במסגרת פרויקט ביקורי בית אנו מסייעים לאנשים שנפגעו מטראומה או אובדן ואין ביכולתם הנפשית או הפיזית להסתייע בשירותיי הקהילה. אנשים אלה ממעטים לצאת מביתם, נמנעים ומצמצמים את פעילותם וקשריהם מחוץ לבית, חווים בדידות ותסכול. במסגרת הפרויקט, מגיע המתנדב לביתו של הפונה ומסייע לו לחבור בחזרה לחיים במטרה לשפר את איכות חייו.

ההתנדבות בפרויקט זה כוללת ביקור וליווי אישי של אדם בביתו פעם בשבוע- שעה.
בנוסף– מתנדבי הפרויקט מקבלים הדרכה אישית פעם בחודש בבית נט"ל ממדריכה מקצועית.

* נדרשת יכולת עבודה עם מחשב

בכל אופציות ההתנדבות בקו הסיוע נדרשים המתנדבים גם להגיע למספר מפגשי מתנדבים בשנה (חובה), מפגשי העצמה, טיולים וכייף במהלך השנה (רשות) והדרכות קבוצתיות כל חודשיים. כמו כן אחת לחודשיים מתנדבי הקו נדרשים לתורנות ביום שישי: מענה טלפוני מהבית.

על מנת להתקבל לאחד משני התפקידים המוצעים יש לעבור תהליך מיון

שלבי המיון:
  • ראיון טלפוני
  • מפגש מיון קבוצתי
  • ראיונות אישיים

בתום תהליך המיון, יקבע אם המועמד מתאים להתנדבות בקו וכן המלצה לגבי התאמתו לסיוע טלפוני וצ'אט או לביקורי בית.
הבחירה בסוג ההתנדבות נעשית בשילוב עם המתנדב, בהתאם לכישוריו ובהתחשב כמובן ברצונו.
(השיבוץ לסוג ההתנדבות יכול להיעשות גם במהלך ההתגבשות בקורס)

שלב ההכשרה:

פעם בשנה אנו פותחים קורס הכשרה

קורס הכשרה משולב:

למועמדים להתנדבות במענה הטלפוני ובצ'אט אנו מקיימים קורס הנמשך כ- 7 חודשים וכולל תכנים עיוניים, סדנאות וכן הכשרה מעשית.
בתום תקופת ההכשרה ומי שימצא מתאים, יכנס לפעילות בקו בהתאם למוכנותו האישית.

קורס הכשרה לביקורי בית

במידה והמתנדב יביע נכונות להשתלב בפרויקט ביקורי בית ויימצא מתאים ע"י הצוות המקצועי, תינתן הכשרה נוספת ייעודית לפרויקט. ההכשרה תינתן ע"י העו"ס האחראית על הפרויקט.

אנו לשירותכם במענה לכל שאלה
סיגל אדם מנהלת משאבי אנוש ותחום התנדבות 073-2363323 sigala@natal.org.il
דליה יוסף מנהלת קו הסיוע 073-2363340 dalia@natal.org.il
אפרת שביט סגנית מנהלת לתחום מתנדבים ואדמיניסטרציה 073-2363343 efrat@natal.org.il
רוני ערן מזכירת קו הסיוע 073-2363342 roni@natal.org.il

 

כתובתנו:
אבן גבירול 10, ת"א

 

מלאו את הטופס הבא ונחזור אליכם: