הכשרות וסדנאות לחברות וארגונים Copy - נט"ל

סדנאות לחברות וארגונים

חוסן אירגוני

טבעם של מצבי חירום שהם מגיעים בהפתעה, קוטעים את שגרת העבודה, מערערים את הסדר ותפיסות העולם והמוכרים וקוטעים את רציפות התפקוד הפרטית והאירגונית. כאשר החירום נתפס  על ידי האירגון ועובדיו כמציב בפניהם דרישות העולות על המשאבים הקיימים להם הוא עלול לעורר חוויה קשה של מצוקה ובילבול ולהציב אתגר על המשך מימוש המשימה הייעודית של האירגון.

במצבים אלו נדרשות כלל המערכות הפועלות באירגון להגיב באופן מתואם, מיידי ותוך הפעלת אמצעים ייחודיים כדי להוביל פעולה שייעודה התמודדות ראשונית עם הדרישות הקיימות, שמירה על רציפות התפקוד והגברת תחושת המסוגלות והתקווה של העובדים. התמודדות טובה יכולה להוביל בסיום החירום, גם לצמיחה של האירגון מעבר למצבו הראשוני.

 

החוסן האירגוני הוא מונח המתאר את יכולתו של אירגון להגיב נכון, להתמודד באופן יעיל לאורך זמן ולעמוד באתגרים שמציב החירום לצד עמידה במשימות וביעדים של השגרה. חוסן אירגוני בא לידי ביטוי בתקופות של שגרה אך בעיקר בעתות חירום.

 

בכדי להעמיק את החוסן האירגוני נט”ל מציעה לאירגון ליווי הכולל פיתוח הבנות וכלים פרקטיים סביב 5 מימדי החוסן על פי נט”ל הכוללים:

מודעות- אירגונית למצבי חירום, נקודות תורפה ומשאבים אירגוניים; מוכנות– הבנייה של תהליכים, נהלים, תפקידים וממשקים לשעת חירום; מנהיגות המעניקה תחושת מסוגלות, משמעות ותקווה,

מחוברות– להון האנושי, תחושת שייכות ולכידות ותמיכה הדדית ובכלל זה תמיכה בעובדים ופיתוח משמעות ותקווה.

שלבי העבודה כוללים פגישות הכרות להבנת הצרכים של האירגון ובניית תכנית עבודה; מיפוי ואיבחון; גיבוש צוות עבודה אירגוני; פיתוח יכולות החוסן והמענים באירגון והטמעתם אל תוך הפרקטיקות של האירגון. 

 

שמירה עצמית לעובדים

שמירה עצמית הינה פעולה הנעשית באופן מכוון כדי לדאוג לבריאות הנפשית, המנטלית והפיסית האישית שלנו. כאשר היא נעשית נכון השמירה העצמית היא מפתח לצמצום תחושות החרדה והשחיקה ולהגברת הבריאות, הרווחה האישית והקשר עם הסביבה. בכך היא תורמת הן להגברת תחושת הרווחה האישית, ההנאה והסיפוק של העובדים והן לייעול התפקוד והתפוקה שלהם. למרות החשיבות של השמירה העצמית, היישום שלה בחיי היום יום שלנו לא תמיד קורה. סדנת שמירה עצמית לעובדים- מזמנת לעובדים אפשרות לבחון את ההשפעה של מתח, לחץ ומצוקה על חייהם ואת מגנוני ההגנה שפתחו כדי להתמודד עם לחץ. למידה זו מאפשרת להם ליישם את העקרונות שלמדו במרחבים נוספים של חייהם.

סדנת שמירה עצמית לעובדים

מזמנת לעובדים אפשרות לבחון את ההשפעה של מתח, לחץ ומצוקה על חייהם ואת מגנוני ההגנה שפתחו כדי להתמודד עם לחץ. למידה זו מאפשרת להם ליישם את העקרונות שלמדו במרחבים נוספים של חייהם.

עיקר הסדנא עוסק בלמידה והקניה של מגוון של מיומנויות ואסטרטגיות לפיתוח יכולות לשמירה עצמית הכוללות טכניקות גוף נפש, כלים מעולם המיינדפולנס; חשיבה חיוביות והכרת תודה; שליטה קוגניטיבית; חמלה עצמית; חיבור לחברה; טקסי מעבר והעמקת משמעות.

הסדנא מיועדת למנהלים ועובדים במגזר העסקי והציבורי.

מהלך הסדנא

הסדנא בנויה מיחידות תוכן מובנות שניתנות להתאמה על פי מאפייני המסגרת והצרכים המתקיימים בה.

מפגש תיאום ציפיות ראשוני עם מנהלי המסגרת.

מבנה הסדנה ומסגרת הזמן: בשני מפגשים של 4 שעות.

ניתן גם להוסיף מפגשי יעוץ והדרכה לצוות הניהולי בכל הקשור ליישום וההטמעה של הטכניקות.

חשוב לנו לציין !

נט”ל הינה גוף מוכר מוביל ומקצועי בארץ ובעולם www.natal.org.il

שכל ההכנסות ממכירת השירותים ובתוך זה הסדנאות חוזרים אליכם לקהילה שכן נט”ל הינה עמותה שלא למטרות רווח וברכישת הסדנאות אתם מסייעים במימון התמיכה והסיוע נפשי לאזרחים וחיילים משוחררים שחייהם נעצרו ברגע נורא אחד של טרור ומלחמה.

הכשרה להפעלת קו-סיוע ותמיכה רגשית באמצעות הטלפון

הפעלת קו סיוע ותמיכה רגשית באמצעות הטלפון

עמותת נט"ל מפעילה קו סיוע ייחודי מסוגו בעולם. במהלך 20 שנות פעילותו צבר הקו נסיון הן כקו חם והן כפלטפורמה למתן מענה נפשי ותמיכה רגשית מתמשכים. הקו מעניק סיוע לאוכלוסיות נרחבות בכלל זה הורים, ילדים ונוער (גם באמצעות צ'אט) וחיילים משוחררים הסובלים ממצוקה בעקבות חשיפה לאירועים טראומטיים הקשורים למלחמה ולטרור. עם התפרצות נגיף הקורונה וההנחיות לריחוק ולבידוד הפך אמצעי זה לנדרש וחיוני במיוחד. נט”ל, באמצעות אנשי הטיפול והמנחים שלה, מעניקים מגוון הכשרות לגופים ולמטפלים המעוניינים להקים קו סיוע או להרחיב את המענים שלהם גם למתן מתן סיוע נפשי ראשוני (ע"ר נפשית) ותמיכה נפשית באמצעות הטלפון.

ההכשרות –

 

  • ניתנות אצל הלקוח המזמין, פנים אל פנים או באמצעות אפליקציית זום.
  • כוללות ידע והמשגה לצד ניתוח מקרים, התנסות חווייתית וסימולציות.
  • מקנות כישורים, כלים ואסטרטגיות רלוונטיים.

 

קהל היעד –

  • יועצים חינוכיים
  • צוותים רפואיים (סיעוד, רופאים, עו”ס) בבתי חולים ובקהילה
  • מחלקות משאבי אנוש בחברות עסקיות
  • אירגונים ציבוריים ועמותות
  • אנשי מקצועות בריאות הנפש
  • עובדי רשויות מוניציפליות ומתנדבים

 

המנחים –

 

  • אנשי המקצוע של נט”ל, בעלי תואר שני במקצועות בריאות הנפש- פסיכולוגים, עו”ס, תרפיסטים.
  • ידע ונסיון נרחב במענה טלפוני, בתחום הטראומה, החירום והחוסן.
  • מנחי קבוצות.

 

לפרטים –

  • טלפון משרד קהילתי- 073-2363309
  • מייל כרכם- karkom@natal.org.il