הייחוד של נט”ל בגישה לטיפול בנפגעי פוסט טראומה הוא בכך שנט”ל מציעה טיפול משולב. פוסט טראומה הינה הפרעה מרובת פנים הכוללת מרכיבים אישיים (סימפטומים), בין-אישיים (יחסים במשפחה) וחברתיים (קשיים בעבודה ובחברה). מכיוון שכך, הטיפול בנט”ל בנוי באופן מודולרי ומותאם לכל מטופל בהתאם לצרכיו. היכולת לרכז את סך כל הטיפול תחת קורת גג מקצועית אחת משמעותית מבחינה קלינית ויעילה יותר מבחינת המטופל.

מהבחינה הקלינית יש יתרון גדול לכך שניתן לרכז את ההתייחסות לצרכיו הנפשיים של המטופל באופן שמאפשר להכיר אותו מזוויות טיפוליות שונות, לתת לו מענה שהוא גם מגוון וגם אישי ולהעריך את מהלך הטיפול או לבצע בו שינויים בהתאם. למטופל יש יתרון משמעותי בכך שהקשר שלו הוא עם גורם טיפולי אחד, המרכז את הטיפול בו, מציע לו מגוון התייחסויות שיכולות להכיל אותו ואת הקשיים שלו ושל משפחתו ואף מונע את הפיזור בין גורמים שונים.

אחת החוויות המרכזיות של נפגעי טראומה היא אבדן הבית הפנימי. זוהי חוויה שהיא גם נפשית וגם גופנית, שכן כדי לחוות שלמות והרמוניה, אנו צריכים לחיות בתוך גופנו ולהרגיש שהגוף והנפש חד הם. הבית של נט”ל הוא מקום שבו ובאמצעותו המטופל יכול לחזור ולבנות את ביתו הפנימי.